Readers Leidinggeven
een reeks over ‘Leidinggeven & Organiseren’; vrijblijvend te verkrijgen om blijvend te leren
een reeks over ‘Leidinggeven & Organiseren’; vrijblijvend te verkrijgen om blijvend te leren
Op deze pagina vind je diverse handzame, beknopte en snel leesbare readers in de reeks ‘Leidinggeven & Organiseren‘. Met allerlei achtergronden, praktische inzichten en de adviezen om ontspannen leiding te geven en met plezier resultaten te boeken.
In te zetten voor o.a. een-op-een gesprekken, het leiden van groepen en het sturen op ontwikkeling en verandering.
Je kunt je favoriete onderwerp direct downloaden en je komt direct terecht in het PDF naar keuze.
Veel lees- en leerplezier !
Leidinggeven & Organiseren (1)
Reader Transactionele Analyse
‘Luister eens goed, vanuit mijn ervaring weet ik wat goed voor je is’.
Een handige uitspraak of niet? Door Transactionele Analyse herken je de voors en tegens van een dergelijke opmerking en leer hoe je effectiever iemand motiveert en stuurt
Transactionele Analyse biedt een handig en diepzinnig instrument dat helpt om communicatiepatronen te doorzien en te doorbreken. Het helpt je bij reflectie op houding, gedrag en bijbehorende communicatie inzet, voor jezelf en om de ander te begrijpen.
Door de inzichten van Transactionele Analyse toe te passen neemt je communicatie in kracht en effectiviteit enorm toe.
Leidinggeven & Organiseren (2)
Van Debat naar Dialoog
Organisaties boeken meer resultaten als teamleden elkaar aanvullen, versterken en aanmoedigen. Waarbij ieder teamlid ervaart dat zijn of haar talenten zichtbaar (mogen) zijn en ingezet worden. Een eenvoudig en tegelijk krachtig instrument om dit te realiseren is de dialoog.
Dit E-book is bedoeld om je als initiatiefnemer en gespreksleider te helpen om de dialoog te implementeren en/of te bevorderen in je organisatie.
In deze handleiding wordt beschreven wat een dialoog is, hoe deze zich onderscheidt ten opzichten van andere type gesprekken en wordt een model voor het voeren van de dialoog beschreven. Daarbij do’s en don’ts
voor jezelf in de rol van gespreksleider.
Handzaam materiaal heb je gemaakt. En af en toe tover ik jouw ‘witte konijn‘ uit de hoge hoed in coachingstrajecten
T. Seegers, kwartiermaker en transitiemanager
Leidinggeven & Organiseren (3)
Baas over je eigen werkdag
Druk zijn, een volle agenda, veel ballen in de lucht en toch niet echt verder komen. Niet voldoende tijd en aandacht om aan relevante zaken werken. Te veel om uit te kiezen. Te veel dat aandacht vraagt. Dat kan ook anders.Wil je dat je werk en tijd een andere betekenis krijgt voor je: minder stress, minder waan van de dag, en wezenlijk werken aan de zaken waaraan je wil en behoort te werken? Met een voldaander gevoel de dag afsluiten?
In deze reader 12 tips en adviezen hoe je jezelf en andere helpt om die stap te maken.
Leidinggeven & Organiseren (4)
Sturen op positieve groepsdynamiek
Hoe je communicatiepatronen verandert, doorbreekt, hoe je betrokkenheid vergroot en de kracht van de groep inzet dat is het onderwerp van deze reader.
Het motto is: ‘Doe eens wat anders’. Want als je start zoals je altijd start zal met reageren zoals men altijd reageert. En daarmee verandert er niets.
De reader bestaat uit drie delen:
- 1: Oefenen als het niet hoeft
- 2: Tactiek & mentale programmering
- 3: Het 8-lagen interventie-model
Een reader vol inspiratie om je geest te scherpen en met praktische tips hoe je betrokkenheid vergroot.
Persoonlijke Ontwikkeling (1)
Socratisch gesprek – Praktische filosofie voor jou
De filosoof past geen overtuigdheid en geen onverschilligheid.
De filosoof zoekt, en vindt wat goed is.
Kennis en ervaring vergaren, blijven vragen en inzicht opdoen.
Degene die goed weet, doet ook goed.
Het inzicht zal hem en haar juist doen handelen.
Er ontstaan betere verhoudingen tussen de mensen.
Welkom in de wereld van het Socratisch Gesprek